Spring naar inhoud

Voorwoord College van Bestuur

Met genoegen presenteren wij u het jaarverslag van het Alfa-college. In dit jaarverslag laten we zien op welke manieren en met wie wij aan de realisatie van onze strategische koers samen hebben gewerkt, en met welk resultaat. Dit doen wij aan de hand van onze strategische speerpunten: Leven Lang Ontwikkelen, Flexibilisering, Duurzaamheid, Digitalisering en Vitaliteit.

In 2023 is onze nieuwe strategische beleidsperiode ‘Samen vinden we het uit’ gestart, waarin wij ons, samen met onze studenten, medewerkers en partners, richten op de realisatie van onze drie koersuitspraken.

1. Samen ontwikkelen we het talent van iedere student.
2. Samen werken we aan een sterke regio.
3. Samen creëren we een betere wereld.

We kijken terug op een jaar waarin weer veel is gebeurd. Het was voor ons een dynamische jaar waarin we significante stappen hebben gezet ter versterking van de kwaliteit en continuïteit van het Alfa-college in de regio.

Een van de opvallende ontwikkelingen, waarop wij met trots terugkijken, is de intensivering van de samenwerking binnen DNA (Drenthe College/Noorderpoort/Alfa-college). Dit heeft bijgedragen aan een versterking van de banden met onze partners. Daarnaast hebben we met de campusontwikkelingen, met als eerste tastbare resultaat de bouw van de EnergieHub050, onze visie op innovatief onderwijs en duurzaamheid concreet vormgegeven. De versnellingen op het gebied van Leven Lang Ontwikkelen in de vorm van DNA-next en de flexibilisering van passende en logische leerroutes voor studenten illustreren onze toewijding aan het bieden van eigentijds en relevant onderwijs.

Deze stappen zijn niet slechts een doel op zich, maar dienen een hoger doel: het creëren van meerwaarde voor onze studenten, de regio en de wereld. Wij blijven ons inzetten voor een toekomstgericht onderwijsaanbod in onze regio, waarbij samenwerking en innovatie centraal staan. Samen vinden we het uit!

Wij wensen u veel leesplezier!

College van Bestuur

Wim Moes, voorzitter
Enno van der Werff, lid

College van Bestuur

Enno van der Werff, lid (links)
Wim Moes, voorzitter (rechts)

Foto:
Julia Wiegers, student Alfa-college

Versie:
v6.2.17

Met iWink Report maak je professionele online publicaties. Publicaties die je online, in print en als PDF-download kunt aanbieden.

En daarmee voldoe je direct aan de WCAG-wetgeving rond digitale toegankelijkheid.

Eenvoudig, veilig en efficiënt.

Meer over iWink Report